Skip to main content

Event Cat: Minione

Melrose

Wydarzenie muzyczne, jakiego w Poznaniu jeszcze nie było!

MELROSE to projekt artystyczny Michała Strzelczyka i Łukasza Nawrockiego wykorzystujący wszystkie środki wpływające na odbiór wizualny, smakowy i dźwiękowy, eksperymentujący ze wszystkimi gatunkami i stylami. Nie da się? Oczywiście, że da, my nazywamy to DEPRAWACJĄ SENSORYCZNĄ, bo wpływamy na każdy z waszych zmysłów, doprowadzając go do do totalnego (pozytywnego) rozstrojenia.

Narracyjna elektronika połączona z żywymi instrumentami, maksymalny minimalizm, czyli po prostu remiksowanie rzeczywistości.
Co wydarzy się, kiedy na jednej scenie postawimy perkusję, smyczki (od tych dużych po mniejsze), klawisze, podepniemy VR, mapping, wizualizacje i dodamy jeszcze kilka innych elementów?
Z tych połączonych mocy rodzi się
MELROSE LIVE BAND

Rozszerzenie MELROSE o wybitnych muzyków sesyjnych i instrumentalistów, które dzięki aranżacjom wielokrotnie nagradzanego w Polsce i zagranicą polskiego kompozytora młodego pokolenia, Tomasza Citaka przenosi muzykę MELROSE na nowy poziom.

Live band:

Tomasz Citak – Skrzypce
Michał Kot – Altówka
Paula Skrzypek – Wiolonczela
Patryk Piłasiewicz – Kontrabas
Michał Ruksza – Instrumenty klawiszowe
Maciej Giżejewski – Instrumenty perkusyjne

Ale co zagrają?
EXTEMPORANEOUS

To Album będący zapisem drogi twórczej zespołu ostatnich kilku lat – ponad 100 utworów, 7h muzyki, natomiast podczas koncertu MELROSE zaprezentuje premierowo live act, który poprzez muzykę, sample, wizualizacje i animacje zabierze uczestników w podróż przez zmysły, emocje, instynkty, przekonania i wartości.

Daj nam się zdeprawować.

Wystawa on*arte
Support – onijaijaion
Koncert – MELROSE Live Band
Afterparty – MELROSE live act

Ibrahim Maalouf

IBRAHIM MAALOUF AND THE TRUMPETS OF MICHEL ANGE

Po 17 albumach i prestiżowej nominacji do nagród GRAMMY® Ibrahim Maalouf powraca z nowym i wysoce innowacyjnym projektem muzycznym.

Pod względem filozoficznym, historycznym i muzycznym T.O.M.A, czyli „Trumpets of Michel Ange”, to wspaniała przygoda, która przenosi nas do świata, w którym folklor i nowoczesność stają się jednym.

Jak zawsze, muzyka Ibrahima zachowuje idealną równowagę pomiędzy wyrafinowaniem i przystępnością, co czyni ją zarówno wymagającą, jak i zachęcającą dla zróżnicowanej publiczności.

„T.O.M.A” to przede wszystkim album mieszany, prawdziwa mieszanka wpływów, w której odświętny i nostalgiczny Wschód wybrzmiewa w unikalny sposób.

„T.O.M.A” to także nazwa marki trąbek stworzonej przez Ibrahima we współpracy z francuskimi producentami. To właśnie na tym wyjątkowym instrumencie, wynalezionym ponad pół wieku temu przez jego ojca, Ibrahim gra na scenie i na którym obecnie wychowuje nowe pokolenie trębaczy.

I wreszcie „T.O.M.A” to wielkie święto, które gromadzi pokolenia, amatorów i profesjonalistów, a także gości specjalnych!

Dzięki “T.O.M.A” Ibrahim kładzie kamień milowy pod ambitny projekt życiowy, łączący lutnictwo, francuską wyjątkowość kulturową, naukę, albumy i występy na żywo, a przede wszystkim mający na celu zjednoczenie nas wokół wspólnych wartości.

Urodzony w 1980 roku w Bejrucie Ibrahim Maalouf jest obecnie jednym z najpopularniejszych instrumentalistów francuskiej sceny muzycznej. Jego twórczość będąca elektryzującym połączeniem gatunków, doprowadziła go do licznych nagród branżowych (w tym nominacji do Grammy) oraz wyprzedania takich aren jak Lincoln Jazz Center w Nowym Jorku, czy Paris Bercy Arena w Paryżu.

Ibrahim zdobył pierwsze nagrody i rozpoczął imponującą karierę solową jeszcze jako nastolatek. Natomiast już w pierwszych latach XXI wieku stał się niekwestionowaną gwiazdą na szeroko rozumianej scenie muzyki jazzowej i world music, wyrabiając sobie markę jako muzyk solowy oraz sesyjny współpracownik. Jego dorobek w latach 2007-2023 to imponujące 20 skomponowanych, wyprodukowanych i zaaranżowanych albumów. Artysta komponuje również muzykę symfoniczną oraz filmową. Jego kompozycje możemy usłyszeć między innymi we francuskich produkcjach “Yves Saint Laurent” z 2014 roku i “Une Belle Équipe” z 2019 roku.

Pomimo działania na wielu polach, największą miłością muzyka nadal pozostała trąbka i nieszablonowa improwizacja na niej. Jego koncerty to mieszanka absolutnego kunsztu muzycznego, nieskrępowanej wyobraźni i czystych emocji. Wieczór z Ibrahimem Maaloufem to coś więcej niż zwykły występ. To unikatowe doświadczenie, które zostaje ze słuchaczem na całe lata.

Nils Petter Molvær

Nils Petter Molvær zagra w całości swój legendarny album “Khmer”!
Nilsa Pettera Molværa trudno określić po ośmiu pierwszych sesjach dla wytwórni ECM, a jego debiutancki solowy album “Khmer” nie ułatwia ostatecznej charakterystyki. Sam Molvær nie widzi sprzeczności w swoich różnorodnych przedsięwzięciach, podkreślając, że interesuje go improwizacja we wszystkich jej odsłonach. „Nie dorastałem grając standardy jazzowe. Zacząłem od elektrycznego Milesa Davisa, gdy miałem 16 lat, i dorastałem wraz z rozwojem Milesa, złożonego od Bitches Brew po Agharta. Nadal to wszystko kocham. Według mnie Khmer jest w pewnym sensie nadal powiązany z tą częścią „tradycji”, jeśli można to tak nazwać, podobnie jak większość muzyki, której słucham przez ostatnią dekadę”.
Odkąd zaczął grać publicznie, muzyka elektryczna i akustyczna były przedmiotem równoległych zainteresowań Molværa (urodzonego w Sula, na północno-zachodnim wybrzeżu Norwegii). Jego łatwość w posługiwaniu się konwencjami współczesnej techniki jazzowej umożliwiła mu grę z Elvinem Jonesem, Georgem Russellem, Garym Peacockiem i większością czołowych skandynawskich improwizatorów, ale też zawsze czuł się w tym świecie jak w domu. W 1982 roku miał własny zespół, który grał bardzo energicznie w stylu Joe Bowiego/Defunct.

Skład:
Nils Petter Molvær – trąbka
Eivind Aarset – gitara
Rune Arnesen – perkusja
Audun Erlien – bas
DJ Strangefruit – gramofony
Darknorse – efekty specjalne
Kaare Lystad – dźwięk
Torda Knudsena – światło

Jan Garbarek Group feat. Trilok Gurtu

Jan Garbarek, wybitny saksofonista tenorowy i sopranowy, kompozytor, lider, artysta, który stworzył podwaliny pod estetykę nazywaną dziś jazzem europejskim.
Jego muzyka wyrasta z norweskiego folkloru, jazzu nowoczesnego i muzyki klasycznej – z jednej strony imponuje bogactwem środków i wyrafinowaniem formy, z drugiej pozostaje wyciszona, pełna niedopowiedzeń, przestrzeni, kolorów, niuansów dynamicznych i krystalicznych dźwięków.
Po saksofon tenorowy sięgnął pod wpływem nagrań Coltrane’a, technikę gry na tym instrumencie opanował samodzielnie. Wkrótce odkrył muzykę Alberta Aylera, Pharoaha Sandersa, Archiego Sheppa. Punktem zwrotnym w karierze Garbarka stała się współpraca z wybitnym kompozytorem, band-leaderem i teoretykiem jazzu Georgem Russellem, działającym w Skandynawii pod koniec lat 60. Grając w jego formacjach, Garbarek wykorzystał szansę sprawdzenia się w muzyce Trzeciego Nurtu i free.

W 1970 rozpoczął, trwającą do dziś, współpracę z raczkującą wówczas wytwórnią Manfreda Eichera. Garbarek w znacznym stopniu przyczynił się do wykreowana tego, co krytycy i fani określają mianem „ECM sound” – miękkie pastelowe dźwięki zawieszone w ciszy wyznaczyły nowy standard brzmienia jazzu europejskiego. Pod szyldem tej oficyny Garbarek nagrał dziesiątki albumów jako lider własnych zespołów, partner Gary’ego Peackocka, Teriego Rypdala, Charliego Hadena, Ralpha Townera, Bodo Stensona, Eberharda Webera i wielu innych.
W latach 70. uznanie przyniosły mu albumy zarejestrowane z European Quartet Keitha Jarretta (z Pallem Danielssonem i Jonem Christensenem) – Belonging, My Song czy Personal Mountains uchodzą za szczytowe osiągnięcia obu artystów i niedościgły wzór harmonijnej współpracy wszystkich członków zespołu.

Nils Petter Molvær

Nils Petter Molvær zagra w całości swój legendarny album “Khmer”!
Nilsa Pettera Molværa trudno określić po ośmiu pierwszych sesjach dla wytwórni ECM, a jego debiutancki solowy album “Khmer” nie ułatwia ostatecznej charakterystyki. Sam Molvær nie widzi sprzeczności w swoich różnorodnych przedsięwzięciach, podkreślając, że interesuje go improwizacja we wszystkich jej odsłonach. „Nie dorastałem grając standardy jazzowe. Zacząłem od elektrycznego Milesa Davisa, gdy miałem 16 lat, i dorastałem wraz z rozwojem Milesa, złożonego od Bitches Brew po Agharta. Nadal to wszystko kocham. Według mnie Khmer jest w pewnym sensie nadal powiązany z tą częścią „tradycji”, jeśli można to tak nazwać, podobnie jak większość muzyki, której słucham przez ostatnią dekadę”.
Odkąd zaczął grać publicznie, muzyka elektryczna i akustyczna były przedmiotem równoległych zainteresowań Molværa (urodzonego w Sula, na północno-zachodnim wybrzeżu Norwegii). Jego łatwość w posługiwaniu się konwencjami współczesnej techniki jazzowej umożliwiła mu grę z Elvinem Jonesem, Georgem Russellem, Garym Peacockiem i większością czołowych skandynawskich improwizatorów, ale też zawsze czuł się w tym świecie jak w domu. W 1982 roku miał własny zespół, który grał bardzo energicznie w stylu Joe Bowiego/Defunct.

Skład:
Nils Petter Molvær – trąbka
Eivind Aarset – gitara
Rune Arnesen – perkusja
Audun Erlien – bas
DJ Strangefruit – gramofony
Darknorse – efekty specjalne
Kaare Lystad – dźwięk
Torda Knudsena – światło

Nils Petter Molvær

Nils Petter Molvær zagra w całości swój legendarny album “Khmer”!
Nilsa Pettera Molværa trudno określić po ośmiu pierwszych sesjach dla wytwórni ECM, a jego debiutancki solowy album “Khmer” nie ułatwia ostatecznej charakterystyki. Sam Molvær nie widzi sprzeczności w swoich różnorodnych przedsięwzięciach, podkreślając, że interesuje go improwizacja we wszystkich jej odsłonach. „Nie dorastałem grając standardy jazzowe. Zacząłem od elektrycznego Milesa Davisa, gdy miałem 16 lat, i dorastałem wraz z rozwojem Milesa, złożonego od Bitches Brew po Agharta. Nadal to wszystko kocham. Według mnie Khmer jest w pewnym sensie nadal powiązany z tą częścią „tradycji”, jeśli można to tak nazwać, podobnie jak większość muzyki, której słucham przez ostatnią dekadę”.
Odkąd zaczął grać publicznie, muzyka elektryczna i akustyczna były przedmiotem równoległych zainteresowań Molværa (urodzonego w Sula, na północno-zachodnim wybrzeżu Norwegii). Jego łatwość w posługiwaniu się konwencjami współczesnej techniki jazzowej umożliwiła mu grę z Elvinem Jonesem, Georgem Russellem, Garym Peacockiem i większością czołowych skandynawskich improwizatorów, ale też zawsze czuł się w tym świecie jak w domu. W 1982 roku miał własny zespół, który grał bardzo energicznie w stylu Joe Bowiego/Defunct.

Skład:
Nils Petter Molvær – trąbka
Eivind Aarset – gitara
Rune Arnesen – perkusja
Audun Erlien – bas
DJ Strangefruit – gramofony
Darknorse – efekty specjalne
Kaare Lystad – dźwięk
Torda Knudsena – światło

Carbon Based Lifeforms

Carbon Based Lifeforms wystąpi w rozszerzonym składzie koncertowym w warszawskim Klubie Stodoła!

Carbon Based Lifeforms (CBL) to Johannes Hedberg i Daniel Vadestrid, obaj urodzeni w 1976 roku i mieszkający w południowo-zachodniej Szwecji. Poznali się, gdy oboje mieli po 15 lat i, co zadziwiające, pracują ze sobą ponad 25 lat. Samo CBL powstało w 1996 roku jako odgałęzienie innych projektów, ale szybko stało się ich głównym projektem, i zaowocowało pierwszym wydaniem „mp3.com” w 1998 roku.

Duet podpisał kontrakt ze słynną wytwórnią „Ultimae” z Lyonu w 2002 roku i od tego czasu wydał sześć oficjalnych, pełnometrażowych albumów:
Hydroponic Garden’ in 2003
‘World of Sleepers’ in 2006
‘Interloper’ in 2009
‘Twentythree’ in 2012

W 2014 roku opuścili Ultimae i usamodzielnili się, wydając: ‘Derelicts’ in 2018, ’Stochastic’ in 2021.

„Derelicts” uplasowało się na 12. miejscu listy albumów Billboards Dance/Electronic, na 11 miejscu na oficjalnych listach przebojów 40 najlepszych albumów tanecznych w Wielkiej Brytanii i na 59 miejscu na oficjalnej liście 100 najlepszych niezależnych albumów w Wielkiej Brytanii. Ich muzyka została niezwykle dobrze przyjęta przez koneserów sceny ambient i nie tylko, ponieważ w 2012 roku zlecono im także napisanie ścieżki dźwiękowej do niezależnie wyprodukowanego filmu „The Mansion” oraz tematu przewodniego do „Green Land” zespołu Wanderword w 2018 roku. Oprócz własnej twórczości aktywnie uczestniczyli w udanej współpracy z kilkoma innymi artystami, w tym z Magnusem Birgerssonem z Solar Fields w projekcie mającym na celu skomponowanie muzyki do występu „Fusion” szwedzkiego tancerza Olofa Perssona w 1999 roku.

http://carbonbasedlifeforms.net
https://www.facebook.com/carbonbasedlifeforms
https://www.youtube.com/user/carbonbasedlifeforms

https://instagram.com/cblofficial

Matylda/Łukasiewicz

W 2022 roku Matylda Damięcka i Radek Łukasiewicz współpracowali przy płycie „Rzeczy ostatnie” zespołu Polskie Znaki. Od tamtego czasu kontynuują współpracę, owocem czego są głośne single i płyta zapowiedziana na przełom 2023/2024.

Radka znamy doskonale z zespołów Pustki czy Bisz/Radex, ale także pisania dla innych m.in. Brodki, Artura Rojka, Piotra Zioły. Matylda to dobrze znana aktorka i rysowniczka z Instagrama, która konfrontuje odbiorców z często niewygodnymi tematami. W duecie Matylda Damięcka śpiewa i odpowiada za oprawę wizualną projektu, a Radek Łukasiewicz za produkcję. Debiutancki singiel „Matka” odbił się szerokim echem wśród polskiej publiczności i uzyskał już przeszło milion odsłuchań na platformach streamingowych. Zespół wypuścił również single „Mężczyźni”„Czuły barbarzyńca” ,,Zamknąć” ,,Nudny rok” i ,,Nie stało się nic”.

Nadchodzący album, który zostanie zaprezentowany podczas koncertu, jest pełen historii, które dotykają kwestii życia kobiet i mężczyzn we współczesnym świecie. To opowieść o zwykłym życiu w niezwykłej formie.

Zespół Matylda/Łukasiewicz w składzie:
Matylda Damięcka
Radek Łukasiewicz
Kajetan Pietrzak

VooVoo

Zapraszamy na koncert zespołu Voo Voo z przekrojowym programem pt. „Nabroiło się”
21 kwietnia 2021 ukazała się jubileuszowa kompilacja pt. „Nabroiło się (1986-2021)”, zawierająca autorski wybór 35. utworów podsumowujący dotychczasową trwającą ponad trzy i pół dekady działalność zespołu.

Tak wydawnictwo opisał autor biografii Voo Voo – Piotr Metz: „Szanowni Państwo, ten zestaw to nie obcojęzyczne „best of”, czy „greatest hits”. A tym bardziej swojskie bardziej „złote przeboje”. To ścieżka dźwiękowa więcej niż jednego, więc pewnie i Waszego pokolenia. Od różnych faz, przez wszystkich muzyków i wojowników po się poruszanie w niełatwej rzeczywistości. To sposób na opanowanie niesfornego bytu, ze świadomością, że się nam zbiera, bo nabroiliśmy i Bóg nam dokopać może. I że są rzeczy najważniejsze.”
Płyta doskonale oddaje fenomen Voo Voo – zespołu, który wymyka się łatwym definicjom. Twórczość grupy i jej lidera Wojciecha Waglewskiego wciąż ewoluuje, zmienia swój charakter, nieustannie zaskakując fanów. Na swoim koncie mają niezliczoną ilość koncertów, ponad 40 albumów oraz współpracę z artystami światowego formatu jak Don Cherry, Nick Cave, Twinkle Brothers, Esperanza Spalding czy Alim Qasimov – uznany przez New York Times za jednego z najważniejszych współcześnie żyjących śpiewaków na świecie, laureat niezwykle prestiżowej nagrody muzycznej International Music Council UNESCO. To wyróżnienie otrzymali m.in. Yehudi Menuhin, Dymitr Szostakowicz czy Leonard Bernstein. Na krajowej scenie Voo Voo nagrywało i występowało m.in. z Tomaszem Stańką, Urszulą Dudziak, Leszkiem Możdżerem, Anną Marią Jopek, Katarzyną Nosowską, zespołem Mazowsze, wybitną mezzosopranistką Małgorzatą Walewską. Trudno o zespół z równie imponującym dorobkiem i równie szerokimi horyzontami muzycznymi.

Jak zwykle w przypadku koncertów Voo Voo można spodziewać się wielu improwizacji i zaskakujących wersji znanych utworów. Nie ma dwóch takich samych koncertów Voo Voo, a każdy pozostawia słuchaczy w zachwycie.
Po koncercie będzie można nabyć album w wersji 2CD i specjalne wydanie winylowe 4LP w wersji czarnej i kolorowej, a także zdobyć autograf twórców.