Skip to main content

Event Cat: Minione

Nils Petter Molvær

Nils Petter Molvær zagra w całości swój legendarny album “Khmer”!
Nilsa Pettera Molværa trudno określić po ośmiu pierwszych sesjach dla wytwórni ECM, a jego debiutancki solowy album “Khmer” nie ułatwia ostatecznej charakterystyki. Sam Molvær nie widzi sprzeczności w swoich różnorodnych przedsięwzięciach, podkreślając, że interesuje go improwizacja we wszystkich jej odsłonach. „Nie dorastałem grając standardy jazzowe. Zacząłem od elektrycznego Milesa Davisa, gdy miałem 16 lat, i dorastałem wraz z rozwojem Milesa, złożonego od Bitches Brew po Agharta. Nadal to wszystko kocham. Według mnie Khmer jest w pewnym sensie nadal powiązany z tą częścią „tradycji”, jeśli można to tak nazwać, podobnie jak większość muzyki, której słucham przez ostatnią dekadę”.
Odkąd zaczął grać publicznie, muzyka elektryczna i akustyczna były przedmiotem równoległych zainteresowań Molværa (urodzonego w Sula, na północno-zachodnim wybrzeżu Norwegii). Jego łatwość w posługiwaniu się konwencjami współczesnej techniki jazzowej umożliwiła mu grę z Elvinem Jonesem, Georgem Russellem, Garym Peacockiem i większością czołowych skandynawskich improwizatorów, ale też zawsze czuł się w tym świecie jak w domu. W 1982 roku miał własny zespół, który grał bardzo energicznie w stylu Joe Bowiego/Defunct.

Skład:
Nils Petter Molvær – trąbka
Eivind Aarset – gitara
Rune Arnesen – perkusja
Audun Erlien – bas
DJ Strangefruit – gramofony
Darknorse – efekty specjalne
Kaare Lystad – dźwięk
Torda Knudsena – światło

Nils Petter Molvær

Nils Petter Molvær zagra w całości swój legendarny album “Khmer”!
Nilsa Pettera Molværa trudno określić po ośmiu pierwszych sesjach dla wytwórni ECM, a jego debiutancki solowy album “Khmer” nie ułatwia ostatecznej charakterystyki. Sam Molvær nie widzi sprzeczności w swoich różnorodnych przedsięwzięciach, podkreślając, że interesuje go improwizacja we wszystkich jej odsłonach. „Nie dorastałem grając standardy jazzowe. Zacząłem od elektrycznego Milesa Davisa, gdy miałem 16 lat, i dorastałem wraz z rozwojem Milesa, złożonego od Bitches Brew po Agharta. Nadal to wszystko kocham. Według mnie Khmer jest w pewnym sensie nadal powiązany z tą częścią „tradycji”, jeśli można to tak nazwać, podobnie jak większość muzyki, której słucham przez ostatnią dekadę”.
Odkąd zaczął grać publicznie, muzyka elektryczna i akustyczna były przedmiotem równoległych zainteresowań Molværa (urodzonego w Sula, na północno-zachodnim wybrzeżu Norwegii). Jego łatwość w posługiwaniu się konwencjami współczesnej techniki jazzowej umożliwiła mu grę z Elvinem Jonesem, Georgem Russellem, Garym Peacockiem i większością czołowych skandynawskich improwizatorów, ale też zawsze czuł się w tym świecie jak w domu. W 1982 roku miał własny zespół, który grał bardzo energicznie w stylu Joe Bowiego/Defunct.

Skład:
Nils Petter Molvær – trąbka
Eivind Aarset – gitara
Rune Arnesen – perkusja
Audun Erlien – bas
DJ Strangefruit – gramofony
Darknorse – efekty specjalne
Kaare Lystad – dźwięk
Torda Knudsena – światło

Michał Urbaniak “Organator”

Ze względu na rekonwalescencję Michała Urbaniaka po odbytym zabiegu kardiologicznym koncert zostaje przeniesiony na 25 listopada 2024 r. Bilety zachowują ważność na nowy termin. Liczymy na Państwa wyrozumiałość, a Artyście życzymy szybkiego powrotu do zdrowia.

ORGANATOR – ulubiony ostatnio projekt Michała Urbaniaka, czyli koncert rytmicznego jazzu nawiązujący do jego korzeni. W roli głównej – Organy Hammonda, których brzmienie od zawsze kocha Urbaniak i tym samym składa hołd pamięci swojego przyjaciela Wojtka Karolaka. Obok Michała, grającego na saksofonie altowym i tenorowym wystąpią: Frank Parker na perkusji, Gabriel Niedziela na gitarze, Kajetan Galas na Organach Hammonda i Piotr Wojtasik na trąbce.

Carbon Based Lifeforms

Carbon Based Lifeforms wystąpi w rozszerzonym składzie koncertowym w warszawskim Klubie Stodoła!

Carbon Based Lifeforms (CBL) to Johannes Hedberg i Daniel Vadestrid, obaj urodzeni w 1976 roku i mieszkający w południowo-zachodniej Szwecji. Poznali się, gdy oboje mieli po 15 lat i, co zadziwiające, pracują ze sobą ponad 25 lat. Samo CBL powstało w 1996 roku jako odgałęzienie innych projektów, ale szybko stało się ich głównym projektem, i zaowocowało pierwszym wydaniem „mp3.com” w 1998 roku.

Duet podpisał kontrakt ze słynną wytwórnią „Ultimae” z Lyonu w 2002 roku i od tego czasu wydał sześć oficjalnych, pełnometrażowych albumów:
Hydroponic Garden’ in 2003
‘World of Sleepers’ in 2006
‘Interloper’ in 2009
‘Twentythree’ in 2012

W 2014 roku opuścili Ultimae i usamodzielnili się, wydając: ‘Derelicts’ in 2018, ’Stochastic’ in 2021.

„Derelicts” uplasowało się na 12. miejscu listy albumów Billboards Dance/Electronic, na 11 miejscu na oficjalnych listach przebojów 40 najlepszych albumów tanecznych w Wielkiej Brytanii i na 59 miejscu na oficjalnej liście 100 najlepszych niezależnych albumów w Wielkiej Brytanii. Ich muzyka została niezwykle dobrze przyjęta przez koneserów sceny ambient i nie tylko, ponieważ w 2012 roku zlecono im także napisanie ścieżki dźwiękowej do niezależnie wyprodukowanego filmu „The Mansion” oraz tematu przewodniego do „Green Land” zespołu Wanderword w 2018 roku. Oprócz własnej twórczości aktywnie uczestniczyli w udanej współpracy z kilkoma innymi artystami, w tym z Magnusem Birgerssonem z Solar Fields w projekcie mającym na celu skomponowanie muzyki do występu „Fusion” szwedzkiego tancerza Olofa Perssona w 1999 roku.

http://carbonbasedlifeforms.net
https://www.facebook.com/carbonbasedlifeforms
https://www.youtube.com/user/carbonbasedlifeforms

https://instagram.com/cblofficial

Matylda/Łukasiewicz

W 2022 roku Matylda Damięcka i Radek Łukasiewicz współpracowali przy płycie „Rzeczy ostatnie” zespołu Polskie Znaki. Od tamtego czasu kontynuują współpracę, owocem czego są głośne single i płyta zapowiedziana na przełom 2023/2024.

Radka znamy doskonale z zespołów Pustki czy Bisz/Radex, ale także pisania dla innych m.in. Brodki, Artura Rojka, Piotra Zioły. Matylda to dobrze znana aktorka i rysowniczka z Instagrama, która konfrontuje odbiorców z często niewygodnymi tematami. W duecie Matylda Damięcka śpiewa i odpowiada za oprawę wizualną projektu, a Radek Łukasiewicz za produkcję. Debiutancki singiel „Matka” odbił się szerokim echem wśród polskiej publiczności i uzyskał już przeszło milion odsłuchań na platformach streamingowych. Zespół wypuścił również single „Mężczyźni”„Czuły barbarzyńca” ,,Zamknąć” ,,Nudny rok” i ,,Nie stało się nic”.

Nadchodzący album, który zostanie zaprezentowany podczas koncertu, jest pełen historii, które dotykają kwestii życia kobiet i mężczyzn we współczesnym świecie. To opowieść o zwykłym życiu w niezwykłej formie.

Zespół Matylda/Łukasiewicz w składzie:
Matylda Damięcka
Radek Łukasiewicz
Kajetan Pietrzak

VooVoo

Zapraszamy na koncert zespołu Voo Voo z przekrojowym programem pt. „Nabroiło się”
21 kwietnia 2021 ukazała się jubileuszowa kompilacja pt. „Nabroiło się (1986-2021)”, zawierająca autorski wybór 35. utworów podsumowujący dotychczasową trwającą ponad trzy i pół dekady działalność zespołu.

Tak wydawnictwo opisał autor biografii Voo Voo – Piotr Metz: „Szanowni Państwo, ten zestaw to nie obcojęzyczne „best of”, czy „greatest hits”. A tym bardziej swojskie bardziej „złote przeboje”. To ścieżka dźwiękowa więcej niż jednego, więc pewnie i Waszego pokolenia. Od różnych faz, przez wszystkich muzyków i wojowników po się poruszanie w niełatwej rzeczywistości. To sposób na opanowanie niesfornego bytu, ze świadomością, że się nam zbiera, bo nabroiliśmy i Bóg nam dokopać może. I że są rzeczy najważniejsze.”
Płyta doskonale oddaje fenomen Voo Voo – zespołu, który wymyka się łatwym definicjom. Twórczość grupy i jej lidera Wojciecha Waglewskiego wciąż ewoluuje, zmienia swój charakter, nieustannie zaskakując fanów. Na swoim koncie mają niezliczoną ilość koncertów, ponad 40 albumów oraz współpracę z artystami światowego formatu jak Don Cherry, Nick Cave, Twinkle Brothers, Esperanza Spalding czy Alim Qasimov – uznany przez New York Times za jednego z najważniejszych współcześnie żyjących śpiewaków na świecie, laureat niezwykle prestiżowej nagrody muzycznej International Music Council UNESCO. To wyróżnienie otrzymali m.in. Yehudi Menuhin, Dymitr Szostakowicz czy Leonard Bernstein. Na krajowej scenie Voo Voo nagrywało i występowało m.in. z Tomaszem Stańką, Urszulą Dudziak, Leszkiem Możdżerem, Anną Marią Jopek, Katarzyną Nosowską, zespołem Mazowsze, wybitną mezzosopranistką Małgorzatą Walewską. Trudno o zespół z równie imponującym dorobkiem i równie szerokimi horyzontami muzycznymi.

Jak zwykle w przypadku koncertów Voo Voo można spodziewać się wielu improwizacji i zaskakujących wersji znanych utworów. Nie ma dwóch takich samych koncertów Voo Voo, a każdy pozostawia słuchaczy w zachwycie.
Po koncercie będzie można nabyć album w wersji 2CD i specjalne wydanie winylowe 4LP w wersji czarnej i kolorowej, a także zdobyć autograf twórców.

  • 1
  • 2